I Forum Grup Operacyjnych
Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego zrealizował operację pn. I Forum Grup Operacyjnych na Mazowszu. Odbyła się ona w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich 2014-2020 Plan operacyjny na lata 2022-2023 w zakresie Sieci na rzecz innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich.
26 i 27 października w hotelu Novotel Warszawa Airport spotkało się 60 uczestników: członków grup operacyjnych na Mazowszu, doradców, rolników i mieszkańców obszarów wiejskich.
Grzegorz Cetner z Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie wygłosił wykład pn.: „To działa! Marketing żywności pochodzącej z Krótkich Łańcuchów Dostaw Żywności”.
Wykładowca zajmujący się od wielu lat tematyką przedsiębiorczości i różnorodnymi pozarolniczymi inicjatywami na polskiej wsi, przedstawił zagadnienia dotyczące poszukiwania kreatywności w pomyśle na biznes, od momentu uruchamiania działalności, po działania promocyjne i organizacyjne.
Uczestnicy zostali podzieleni na dwunastoosobowe grupy i wzięli udział w warsztatach dotyczących marketingu w social mediach, które poprowadziły osoby, których profile w social mediach cieszą się dużym zainteresowaniem: VVictoiy, GRBajus, MafiaSolec, Agrokuzyni, Rolnik na każdą okazję.
Wiktoria Kaczmarczyk – Vvictoiy
Warsztaty dotyczyły prowadzenia kont na platformie Instagram. Wiktoria opowiedziała, dlaczego warto działać w social mediach i jakie korzyści może to przynieść. Pokazała jak założyć i prowadzić profil na Instagramie i jak promować wybrane zagadnienia, by wzbudzały zainteresowanie.
Patrycja Bajus – GRBajus
Patrycja zajęła się aplikacją TikTok na której działa. Uczestnicy forum poznali ogólne zasady działania aplikacji oraz cechy wyróżniające GRBajus spośród innych social mediów. Dużą pomocą w przyswajaniu nowych wiadomości była prezentacja materiałów filmowych zamieszczonych na kanale prowadzącej.
Krzysztof Kawczyński - rolnik prowadzący kanał MafiaSolec
Krzysztof z powodzeniem prowadzi kanał na platformie Youtube, gdzie relacjonuje swoje codzienne życie. Uczestnicy poznali także techniki nagrywania, które nie wymagają zatrudnienia dodatkowych pracowników.
Krzysztof Gorzelańczyk – Agrokuzyni
Warsztaty dotyczyły początków działalności i zasadach prowadzenia konta na platformie YouTube. Krzysztof omówił również korzyści finansowe z prowadzenia kanału.
Kamil Marunowski – Rolnik na każdą okazję
Warsztaty dotyczyły prowadzenia kont na platformie TikTok. Kamil w humorystyczny sposób opowiedział o trudnościach w uzyskaniu zadowalającej go oglądalności oraz zagrożeniach jakie niesie upublicznianie codziennego życia. Podpowiedział jak najlepiej nazwać swój profil, jaki kontent wybrać i jakie podjąć działania, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
***
Celem operacji była promocja i upowszechnianie rezultatów projektów realizowanych przez grupy operacyjne z województwa mazowieckiego oraz transfer wiedzy i doświadczeń między uczestnikami Forum.
Aleksandra Samoraj